The “Reference Realization” of Tone 3 and the Identification of Tone Contour Realization

نویسندگان

چکیده

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

Tone Contour Realization in Sung Cantonese

Twelve native speakers of Cantonese (6M, 6F) were recorded singing a tonal minimal set of words ([si]) in the context of a specially composed children’s song. Analysis of slope measurements of the vowels suggests that singers include a rising contour when singing a rising tone. They do not appear to include a falling contour when singing a falling tone. F0 appears to fulfill multiple demands in...

متن کامل

Tone Realization in Sung Mandarin

Drawing on previous work which showed that singers in Cantonese transfer contour tone information over to singing, this paper examines whether singers in Mandarin exhibit similar kinds of transfer. Analysis of contour slope, duration and fundamental frequency suggest that Mandarin singers do not transfer these elements of tone to their singing.

متن کامل

Neutral Tone Realization in Tianjin Mandarin

This study examines the acoustic realization of neutral tone in Tianjin Mandarin, which shows great variability in the f0 patterns. Previous studies, mainly with impressionistic data, have proposed that the neutral tone in Tianjin Mandarin has different underlying tonal targets depending on the tonal contexts, in particular the following tone. This presents a great challenge to the crossdialect...

متن کامل

Contour Tone Licensing and Contour Tone Representation

In this paper, I argue that the positional restrictions of contour tones do not result from their bimoraicity requirement for licensing. The arguments come from the licensing advantage of syllables in positions that are not moraically privileged, the extra levels of markedness distinction in contour tones that go beyond the maximum mora count allowed in the theory, the differences among contour...

متن کامل

the analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films

از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...

15 صفحه اول

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: Modern Linguistics

سال: 2017

ISSN: 2330-1708,2330-1716

DOI: 10.12677/ml.2017.53035